DK| dansk

Ofte stillede spørgsmål - FAQ

Er Urværket.dk en autoriseret forhandler?Nej. Vores mål er at tilbyde lige vilkår til den bedst mulige pris. Som autoriseret forhandler er du for de fleste urmærker i vores sortiment bundet til priser, der er fastsat af urproducenten, såkaldte vejledende listepriser. Vi tilbyder i stedet op til 40 procent lavere priser - altid med garanti.
Hvem er vi?Vi var oprindeligt to fyre (Pontus og Joel), som efter at have læst softwareudvikling og computerprogrammering på KTH tidligt besluttede sig for at kombinere vores interesse for ure med vores viden om computere og internettet. I december 2006 åbnede vi Uret.se, og det var en historisk dag for skandinavisk urhandel. En tidligere fuldstændig reguleret detailhandel med ure til høje målpriser fik pludselig en udfordrer. Urentusiaster, som ikke boede i de store byer, behøvede ikke længere at tage på en lille pilgrimsrejse for at købe et eksklusivt ur. I dag er vi langt den største online urbutik i Sverige med tusindvis af lagermodeller, dusinvis af kolleger og onlinebutikker i Sverige, Norge, Danmark, Polen og Finland. Vi har også en vintagebutik, hvor du kan købe, sælge eller bytte ure, og et stort netværk af autoriserede butikker, som gør det muligt for os at levere både almindelige og usædvanlige ure til konkurrencedygtige priser.
Er der garanti?Ja, altid. Vi tilbyder to forskellige typer garanti; Urværket.dk's 24 måneders produktions- og materialegaranti eller urproducenternes officielle, verdensomspændende garanti. For hvert ur er det angivet, hvilken garanti der gælder. Alle eksklusive ure sælges med en gyldig officiel verdensomspændende garanti fra en autoriseret forhandler i vores netværk. Læs mere om garanti her.
Er alle ure ægte?Ja, selvfølgelig.
Leveres det med al den sædvanlige dokumentation som garanti, æske, manual og eventuelt ekstra tilbehør?Ja, det leveres med nøjagtig den samme dokumentation, emballage og eventuelt ekstra tilbehør som værktøjssæt og lignende, som når det købes hos en autoriseret forhandler.
Hvad sker der, hvis uret går i stykker? For ure med producentens egen officielle garanti skal du returnere uret til en autoriseret forhandler i Danmark eller i udlandet. For ure med Urværket.dk's egen fremstillings- og materialegaranti sendes uret til os.

Garantien dækker fabrikations- og materialefejl.

Bemærk, at garantien ikke dækker

  • skader forårsaget af forkert pleje, uagtsomhed, forkert brug eller andre skader, der ikke skyldes materiale- eller fabrikationsfejl.
  • skader forårsaget af indgreb fra andre end en autoriseret forhandler (officiel verdensgaranti) eller vores eget serviceværksted (Urværket.dk's fremstillings- og materialegaranti).
  • skader på krone og glas.
  • skader på læderremme, plastikremme, lænker og deres overfladebelægning samt skader på uret.
  • fugtskader på ikke-vandtætte ure (vandtæt = 10 ATM)
  • hvis serienummeret er blevet ændret eller fjernet.
  • Bemærk, at det originale garantibevis skal vedlægges, når uret indleveres.
Hvor lang er leveringstiden?Lagerur Vi sælger ure i flere lande og sender normalt lagervarer mellem dem en (1) gang om ugen.

Lagerure Forklaring Leveres inden for 48 timer Ordrer godkendt inden kl. 12.00 man-tors afsendes samme dag og leveres normalt den følgende dag. Ordrer, der er godkendt efter kl. 12.00, afsendes den næste ikke-feriedag man-tors til levering den næste arbejdsdag. Leveres inden for 4 dage Uret er på vej til vores lager eller befinder sig på et nærliggende lager og leveres normalt inden for fire (4) arbejdsdage fra behandlingsdatoen. Leveres inden for 4-12 dage Uret er på lager i et andet land, vi sender normalt lagervarer mellem lagre en (1) gang om ugen, levering inden for tolv (12) arbejdsdage fra behandlingsdatoen.

Ure, der ikke er på lager I produktinformationen ved siden af hvert ur er der en anslået leveringstid. Normalt leveres alle ure inden for denne tid. Bemærk, at ure er håndlavede, og at det ofte er vanskeligt at angive en nøjagtig leveringsdato. I særlige tilfælde kan leveringstiden være længere.

Vi leverer alle ure så hurtigt som muligt.

Kan jeg trække momsen fra?Ja, hvis du har mulighed for det. Hvis du angiver en leveringsadresse uden for EØS (EU, Norge, Island), trækkes momsen automatisk fra din kurv. Hvis du har en virksomhed, der kan trække momsen fra, sker det i samråd med din revisor.
Hvordan leverer I uret? Medkurer, registreret pakke eller kontant ved levering. Læs mere om vores leveringsmetoder og -betingelser her.
Hvilke betalingsmulighedertilbyderI?Vi tilbyder i øjeblikket vores kunder følgende muligheder: Kortbetaling Faktura og afbetaling Direkte betaling Bankoverførsel
Hvad sker der, hvis jeg fortryder?Urværket.dk anvender fjernsalgsloven og tilbyder åbent køb i hele 100 dage.
Hvem kontakter jeg vedrørende markedsføring?Hvis du vil kontakte os vedrørende markedsføring, bedes du kontakte marketingchefen her www.scanluxgroup.com.
Hvad er mit brugte ur værd?Henvend dig til vores søsterside VintageWatches.dk hvor det er muligt at få uret vurderet.
Kan I sende mig et katalog?Vi har ingen fysiske kataloger at sende ud. Vi henviser til online-kataloget på hjemmesiden.
Tilbage