• Ure
  • Kundeservice
  • Persondatapolitik
  • Persondatapolitik – Scandinavian Luxury AB – opdateret 2019-02-28


    Vi mener at din personlige integritet er vigtig, og vores målsætning er at have et meget højt niveau af datasikkerhed. Vi kommer ikke til at sælge dine oplysninger videre til nogen andre selskaber.

    Nedenfor beskriver vi hvordan vi henter dine personlige oplysninger. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

    Ansvarlig for personoplysninger
    Scandinavian Luxury AB, org. nr 556721-6170, med adresse Götgatan 19, 116 46 Stockholm, Sverige, er personligt ansvarlig for virksomhedens behandling af personoplysninger.

    Hvornår indsamler vi dine data?
    Når du besøger vores platform, når du køber vores varer samt når du kontakter vores kundeservice, indsamler og behandler vi dine personoplysninger. Den information vi indsamler i forbindelse med et køb, er vi nødt til at indsamle for at kunne indgå en aftale med dig som kunde.

    Hvad indsamler vi om dig som kunde?
    De oplysninger vi indsamler om dig som gennemfører et køb og benytter vores supporttjenester, er følgende

    1. Ved køb indsamler vi
    Navn
    E-mail
    CPR-nummer (afhængig af betalingsmetode)
    Adresse (faktura- og leveringsadresse)
    Telefonnummer
    IP-adresse
    Betalingsinformation
    Betalingshistorik
    Information om dit køb (produktet)
    Din tilmelding til nyhedsbrevet

    Behandling
    * Kontrol af mulige betalingsmidler – hvilket kan inkludere en kreditvurdering
    * Levering af bestillingen
    * Håndtering af reklamationer og garantispørgsmål

    Retsgrundlag
    Disse oplysninger behandler vi for at kunne fuldføre aftalen med dig. Skulle vi ikke få disse oplysninger, ville vi ikke kunne indgå en aftale med dig som kunde.

    Opbevaringsperiode
    Vi opbevarer disse informationer mindst 84 måneder (7 år) efter fuldført levering og afsluttet betaling for at kunne håndtere alle typer af reklamation og garantispørgsmål på en tilfredsstillende måde for dig som forbruger.

    2. Kundeservicehenvendelser
    Navn
    E-mail
    Adresse (fakturerings- og leveringsadresse)
    Telefonnummer
    IP-adresse
    Købshistorik
    Tekniske oplysninger vedrørende dit udstyr

    Behandling
    * Undersøgelse af klagesager
    * Undersøgelse af supporthenvendelser (inkluderer teknisk support)

    Retsgrundlag
    Disse oplysninger opbevarer vi da vi mener, det er i vores fælles interesse at løse eventuelle problemer på en tilfredsstillende måde for begge parter.

    Opbevaringsperiode
    Vi opbevarer disse oplysninger mindst 84 måneder (7 år) for at kunne håndtere alle typer af reklamation og garantispørgsmål på en tilfredsstillende måde for dig som forbruger.

    3. Logning af data
    Tekniske oplysninger vedrørende dit udstyr
    Navn
    E-mail
    IP-adresse
    CPR-nummer (i nogle tilfælde)

    Behandling
    * Undersøgelse af klagesager
    * Undersøgelse af supporthenvendelser (inkluderer teknisk support)

    Retsgrundlag
    Disse oplysninger opbevarer vi da vi mener, det er i vores fælles interesse at løse eventuelle problemer på en tilfredsstillende måde for begge parter. Dette inkluderer også eventuelle retslige forpligtelser som kan opstå ved misbrug af vores tjeneste.

    Opbevaringsperiode
    Vi opbevarer disse oplysninger maks. en måned for at vi kontinuerligt kan forbedre vores applikation og for at kunne sørge for at alt er korrekt ved dit køb.

    Fra hvilke kilder får vi dine oplysninger?
    Udover de oplysninger som du giver til os, indsamler vi i nogle tilfælde også følgende:
    1. Oplysninger om kreditværdighed fra forretningsoplysninger, banker eller kreditvurderingsinstitutter.
    2. Oplysninger om adresse for at kontrollere at vi har din korrekte adresse.

    Hvem deler vi dine oplysninger med?
    - Varespeditør (logistik- og speditører)
    - Betalingsløsninger
    - Markedsføring (til vores nyhedsbrev og for at give dig mulighed for at kommentere vores service og vores produkter)
    - Statslige myndigheder (ifølge loven)

    Når dine personoplysninger deles med en virksomhed som selv er ansvarlig for persondataoplysninger, gælder denne virksomheds politik for persondatabehandling.

    Hvor behandler vi dine data?
    Vores målsætning er at alle dine personoplysninger skal behandles indenfor EU/ESS. Alle vores IT-systemer findes på nuværende tidspunkt indenfor EU/ESS.

    Hvor længe gemmer vi dine oplysninger?
    Vi gemmer ikke dine oplysninger længere end nødvendigt afhængigt af formålet med opbevaringen. Oplysninger om opbevaringstid findes i afsnittet ”Hvad indsamler vi om dig som kunde”.

    Hvilke rettigheder har du som registreret?
    - Indsigtsret
    Du kan maks. en gang om året anmode om et uddrag hvor du klart beskriver, hvilke informationer du vil have indsigt i. Det gør du ved at kontakte os på de kontaktoplysninger vi har oplyst.

    - Ret til rettelse, begrænsning eller sletning
    Du har ret til at anmode om at oplysninger rettes hvis du opfatter dem som fejlagtige data. Du har også ret til at anmode om at få slettet data vi behandler om dig. Du har også ret til at anmode om en begrænsning i anvendelsen af dine data, for eksempel hvis du har anmodet om en rettelse i nogle af oplysningerne.

    - Ret til at flytte data
    Du som har oplyst dine personoplysninger har i visse tilfælde ret til at få og anvende dine personoplysninger andetsteds (retten til dataportabilitet) hos en anden personoplysningsansvarlig. Vi er forpligtet til at understøtte en sådan overflytning af personoplysninger. En forudsætning er at vi behandler personoplysninger med samtykke fra dig eller for at opfylde en aftale med dig, og det gælder kun de personoplysninger som du selv har oplyst.

    Hvordan behandler vi CPR-nummer?
    Vi benytter dit CPR-nummer i de tilfælde hvor det er hensigtsmæssigt. Enten for at gøre det lettere for dig som kunde eller for at kunne foretage kontroller der kun er mulige med CPR-nummer. CPR-nummeret fjerner vi fra vores system når det ikke længere skal bruges.

    Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?
    Vi arbejder kontinuerligt med at sikkerhedsforhøje vores handlinger for at garantere at dine personoplysninger ikke havner i de forkerte hænder.

    Datatilsynet
    Datatilsynet skal sørge for at vi overholder den gældende lovgivning. Mener du at vi håndterer personoplysninger på en fejlagtig måde, kan du indsende en anmeldelse til dem.

    Hvordan kontakter du os hvis du har spørgsmål om vores databeskyttelse?
    Du kan altid få svar på dine spørgsmål ved at kontakte vores support via e-mail. Adressen det skal sendes til er support@urvaerket.dk.

    Dette dokument er dynamisk og bliver opdateret løbende når vi foretager ændringer. Du kan altid hente dokumentet fra vores hjemmeside, og du kan her se hvilken dato det senest er opdateret.